Grip op goederen

Nederland is groot in transport van goederen. Over land, water en via de lucht. En alle activiteiten die logistieke dienstverleners ernaast leveren. Denk bijvoorbeeld aan warehouse-activiteiten en douane-afhandeling. Meijers begrijpt met welke uitdagingen u als ondernemer in deze sector te maken heeft.

Zoals de commerciële druk van opdrachtgevers aan de ene kant. En de (internationale) wet- en regelgeving aan de andere kant. Bij calamiteiten is snel handelen ongelooflijk belangrijk. Slimme retourlogistiek, optimale ketenefficiency en uiteenlopende opslagfaciliteiten maken het verschil. Met een specialist van Meijers in Transport & Logistiek staat er iemand naast je die snapt hoe het spel gespeeld wordt.

Direct naar de kennisbank

Meer informatie?

Neem dan contact op met: 

Sjoerd Jaasma, Manager Transport & Logistiek 
S.jaasma@meijers.nl, +31 (0)6 13 581 679

bel mij terug

Sjoerd Jaasma, Manager

Sjoerd Jaasma, Manager

Vervoer over zee, vervoer door de lucht, vaak in uiteenlopende verpakkingen… Logistiek dienstverleners en transporteurs zijn creatief als het gaat om het verzenden van materialen. Ik vind het leuk om hierover mee te denken om de juiste dekking te kunnen garanderen. De manier waarop een transport is georganiseerd, heeft serieus invloed op de manier waarop goederen zijn verzekerd. De impact van een goede verzekering wordt ook steeds groter. Zeker als je kijkt naar de huidige trend, waarin risico’s catastrofaler zijn. Grotere schepen, meer natuurrampen en dus hogere geclaimde bedragen.

Mocht zich onverhoopt een schade voordoen bij een klant, dan staat ons complete expertteam klaar. Elke klant bij Meijers heeft een vast aanspreekpunt, dus weet wie hij kan benaderen. Ook bij ad-hocvragen. En wij weten veel van elke klant. Dat zorgt ervoor dat we goed kunnen meedenken over zijn risico’s. 

Maxime Hoeflaken, Senior Schadebehandelaar

Maxime Hoeflaken, Senior Schadebehandelaar

Leuk aan Meijers is de verbondenheid met de klant, maar ook de hechtheid als team. Onlangs nog zag een verzekeraar geen dekkingsgrond en wilde niet uitkeren. De klant had ondertussen wel veel schade opgelopen. Dan steken we met het hele team de koppen bij elkaar. We nemen de verschillende scenario’s door, pluizen samen de polis uit en nodigen de verzekeraar uit voor overleg. In alle redelijkheid en rust hebben we het verschil opgelost en is de schade alsnog uitgekeerd. 

We besparen onszelf geen moeite. In een van mijn eerste weken in dienst ben ik op stel en sprong van Amstelveen naar Vlissingen gereden om een schade met eigen ogen te bekijken. Zo kunnen we gelijk in actie komen en afstemmen met expert, verzekeraar en klant. Ik vind dit zo leuk; ik wil nooit meer weg uit de T&L sector.  

Johan Stengs, Senior Ambulant Specialist

Johan Stengs, Senior Ambulant Specialist

Ontzorgen, geen 9-5 mentaliteit en veel klantcontact. Typerende eigenschappen voor het T&L expertteam van Meijers. Mede hierdoor zijn onze klanten al jarenlang met ons verbonden.

Zowel op schade- als op polisniveau hebben we een pro-actieve aanpak. Ik ga geregeld naar onze klanten toe om te informeren en adviseren; zo kijken we aan de ene kant samen wat we aan preventie kunnen doen. Aan de andere kant hebben we de omvang en expertise om écht iets te kunnen bewerkstelligen bij verzekeraars. En dankzij onze actieve betrokkenheid in internationale netwerken zoals het WBN, staan we onze relaties over de hele wereld bij met de beste service.

Bij Meijers hebben we veel aandacht voor kansen en ontwikkelingen in de toekomst. Hoe kunnen we inspelen op behoeften in de markt? Of: kan digitalisering van onder andere schaderapportages bijdragen aan meer efficiency en tijdwinst? Zo houd ik weer meer tijd over om mijn klanten te bezoeken.

Kaj van den Bosch, Medior Accountspecialist

Kaj van den Bosch, Medior Accountspecialist

De transport & logistiek branche is volop in beweging. Van bijvoorbeeld nieuwe regelgevingen die ingevoerd worden tot gebeurtenissen die plaatsvinden op het wereldtoneel. Het heeft impact op onze klanten en daar probeer ik ze zo goed mogelijk in te begeleiden. Verzekeringen worden wel eens gezien als saai en stoffig. Maar bij Meijers is dat allesbehalve. De dynamiek maakt dat ik elke dag weer met plezier mijn werk doe.

 

Het is aan mij de taak om de meest passende verzekeringsoplossing te vinden. Altijd voor de beste condities, premie en voorwaarden. Om dat te bereiken is het bouwen aan en behouden van gezonde en langdurige relaties essentieel. Dat vraagt om aandacht, persoonlijk contact en interesse. En dat is precies waarom bedrijven voor Meijers kiezen. Het zijn de kenmerken van een familiebedrijf waardoor wij het verschil maken voor onze klanten.

Pascal Saura, Practice Leader Risk Engineering

Pascal Saura, Practice Leader Risk Engineering

Met ruim 14 jaar werkervaring als Risk Engineer met een specialiteit in brandrisico’s, kan ik onze klanten goed inhoudelijk adviseren over maatregelen die hun risico’s voor de continuïteit van hun bedrijf verbeteren. Goed verwachtingsmanagement en heldere communicatie helpt de klant om het risico technisch op een hoger niveau te brengen. Want met een beter risicoprofiel verbetert niet alleen de bedrijfscontinuïteit, maar ook de verzekerbaarheid. En dit werpt op de lange termijn zijn vruchten af. Het motiveert mij enorm om met mijn kennis het verschil te maken en dan vooral voor klanten met risicoverbeteringsissues. Die uitdaging ga ik graag aan!

Karin de Jong, Senior Accountmanager Transport & Logistiek

Karin de Jong, Senior Accountmanager Transport & Logistiek

In de 32 jaar dat ik in de verzekeringswereld werk, heb ik met alle soorten logistieke bedrijven samengewerkt. En dat geldt ook voor externe partijen zoals advocatenkantoren, brancheverenigingen en expertisebureaus. Mijn ervaring gebruik ik om risico’s goed in te kunnen schatten en ze op termijn te voorkomen waar mogelijk. De sport is om een bevredigende oplossing te vinden voor moeilijk verzekerbare risico’s . 

Belangrijk binnen ons team is dat we onszelf blijven ontwikkelen. Om goed op de hoogte te blijven van de laatste trends, bezoeken we geregeld congressen en beurzen. Het helpt om tot de best passende adviezen te komen. Bijkomend voordeel: tijdens speciale events over transport en logistiek ontmoet je vaak de interessantste mensen!

Sjoerd Jaasma web
Maxime Hoeflaken web
Johan Stengs web k
Kaj van den Bosch web v2
Pascal Saura web3
karin van wattingen
ma 20 november 2023

Kenteken-/en registratieplicht voor (land)bouwvoertuigen en land- en werkmaterieel

di 11 oktober 2022

Wegvervoerder of expediteur? Gigantische verschillen bij schade

ma 2 mei 2022

Averij grosse: wat als het slechtste scenario werkelijkheid wordt?

wo 20 april 2022

Blijft het schipperen met containers? ​​​​Of wordt het lucht- en railvracht?

Meer artikelen

Klanten aan het woord

'Meijers helpt ons innoveren. Ze denken altijd in praktische oplossingen.'

Maurits Koopman, Founder Scanmovers

'Ook onze buitenlandse vestigingen zijn bij Meijers in vertrouwde handen.'

Jan-Marijn Vink, Financial Controller bij Farm Trans

'Dankzij Meijers doen wij met een gerust hart zaken over de hele wereld.'

Jochem Stap, Managing Director bij Lift Freight Services
Schade melden
menu
Contact