Creativiteit maakt het verschil.

Food & Feed-bedrijven krijgen hun risico’s komende jaren steeds moeilijker verzekerd. In de wereld van productie en handel van voedsel zijn er door innovaties en wet- en regelgeving steeds meer aansprakelijkheids- en schaderisico’s bijgekomen. Schades nemen in hoogte toe, ondanks preventieve maatregelen. De afhankelijkheid in de keten zorgt ervoor dat risicosituaties moeilijker zijn in te schatten. Gevolg is dat de premielasten omhoog gaan en in sommige gevallen zelfs de verzekerbaarheid afneemt.

De specialisten van Meijers in Food & Feed bewegen mee met de ontwikkelingen in de markt. Gedreven, oplossingsgericht en creatief. Met onze expertise op het gebied van riskmanagement en verzekeringen zijn we al jaren voor veel klanten succesvol. Een duurzame relatie is hierbij altijd het uitgangspunt.

Omdat we aantoonbaar anders kijken naar risicobeheersing en preventie lukt het vaak om met verrassende oplossingen te komen. We denken in scenario’s, maar búiten de vaste kaders. Goed voorbereid en met kennis van zaken.

Meer informatie?

Wilt u meer informatie over onze diensten in Food & Feed? Neem dan contact op met:  Armand Garabedian, Senior Accountmanager

a.garabedian@meijers.nl 

+31 (0)6 34 105 399

Bel mij terug

Niels Vonk, Practice Leader Schadeverzekeringen

Niels Vonk, Practice Leader Schadeverzekeringen

Er is een enorme groei gaande binnen de Food & Feed-sector. Het verzekerbaar houden van al deze bedrijven die actief zijn in de Food & Feed-sector is een flinke en leuke uitdaging. Door consolidatie neemt het aantal verzekeraars af. Waardoor er minder verzekeringscapaciteit beschikbaar is in de brandverzekeringsmarkt. Een andere ontwikkeling is de stijging van premies als gevolg van slechte resultaten en tegenvallende rendementen op beleggingen. Juist nú is het voor klanten van belang dat ze een makelaar hebben die de weg weet bij verzekeraars. En die hun bedrijf begrijpt. Wij kijken met expertise en een frisse blik naar bedrijfsprocessen, adviseren bij het doen van investeringen, zodat de risicoprofielen verbeteren. Vaak kunnen we met een goede risicoanalyse en de juiste preventieve maatregelen een organisatie toch goed verzekerd krijgen. Terwijl dat eerst niet het geval was. Dáár doe ik het voor.

Pascal Saura, Practice Leader Risk Engineering

Pascal Saura, Practice Leader Risk Engineering

Met ruim 14 jaar werkervaring als Risk Engineer met een specialiteit in brandrisico’s, kan ik onze klanten goed inhoudelijk adviseren over maatregelen die hun risico’s voor de continuïteit van hun bedrijf verbeteren. Goed verwachtingsmanagement en heldere communicatie helpt de klant om het risico technisch op een hoger niveau te brengen. Want met een beter risicoprofiel verbetert niet alleen de bedrijfscontinuïteit, maar ook de verzekerbaarheid. En dit werpt op de lange termijn zijn vruchten af. Het motiveert mij enorm om met mijn kennis het verschil te maken en dan vooral voor klanten met risicoverbeteringsissues. Die uitdaging ga ik graag aan!

Armand Garabedian, Senior Accountmanager

Armand Garabedian, Senior Accountmanager

Alsof je in een achtbaan zit, zo voelt de branche soms. Geen dag en geen bedrijf is hetzelfde. Ik leg de lat voor mezelf erg hoog. Ik probeer altijd vooruit te denken, zodat mogelijke problemen al voortijdig in kaart zijn gebracht. Ik ben er trots op dat we vaak weten te verrassen. Bijvoorbeeld als we meedenken met het optimaliseren van bedrijfsprocessen: met creatieve oplossingen kunnen we helpen kosten te besparen. Voor elk verzekeringsplan op maat geldt: “Als het te complex wordt voor de klant, dan wordt het leuk. Dan start míjn werk."

Bob Timman, Senior Schadebehandelaar

Bob Timman, Senior Schadebehandelaar

Bedrijven in Food & Feed hebben een hoge omloopsnelheid. En omdat het om voedselveiligheid gaat, is reputatie ontzettend belangrijk. De meerwaarde van Meijers als tussenpersoon is het snel kunnen schakelen bij schade. Wij staan altijd paraat en komen direct met een oplossing of bieden ondersteuning bij een recall. Leuke puzzels zijn dit. Ik krijg er energie van om snel tot actie over te gaan. Om er voor je klant uiteindelijk het allermeeste uit te kunnen halen.

Rob van Leyen, Senior Accountspecialist Aansprakelijkheid

Rob van Leyen, Senior Accountspecialist Aansprakelijkheid

Veel foodbedrijven hebben een traditionele aansprakelijkheidsverzekering. Vaak doen zij zichzelf hiermee tekort. Want ook risico’s die bijvoorbeeld te maken hebben met voedselveiligheid wil je toch gedekt hebben? Of een recall? Juist voor de specifieke ‘foodrisks’ zijn maar weinig aanbieders op de verzekeringsmarkt te vinden. Aan ons de taak goed te zoeken, open te staan voor nieuwe integrale opties  en deze goed te onderhandelen. Bij Meijers komen we graag met een complete en preventieve oplossing. Het leukst vind ik om samen met onze partners een breed risicoadvies op te stellen. Dan denken wij mee over de bedrijfsprocessen en het verzekeringspakket dat hierbij past. Ik wil weten waar de klant van wakker ligt. Alleen dan kan ik tot het best passende advies komen. Als oude rot in het vak (25+ jaar) weet ik gewoon dat deze aanpak werkt en leidt tot een duurzame relatie. Klanten voelen bij Meijers de bevlogenheid en de persoonlijke aanpak. Dat maakt mijn werk leuk. 

Nelson Lima Lopes, Accountmanager

Nelson Lima Lopes, Accountmanager

Elk bedrijf in de food- en feedsector heeft zijn eigen visie, missie en doelstellingen. Het mooie aan mijn vak vind ik de bijdrage die ik kan leveren aan het realiseren van de ambities van mijn klanten. Door het identificeren en beheersbaar maken van hun risico’s bijvoorbeeld. Soms is het ook nodig om risico’s af te dekken. In dat geval bemiddel ik bij het tot stand brengen van een passende verzekeringsoplossing. Als ik het beste uit de verzekeringsmarkt kan halen voor mijn klant, is mijn doel geslaagd. Continuïteit is namelijk waar Meijers voor staat. En dat is wat ik wil bereiken voor mijn klanten.

Natasja Kraan, Accountspecialist Aansprakelijkheid

Natasja Kraan, Accountspecialist Aansprakelijkheid

In mijn adviserende rol kan ik echt mijn ei kwijt. Ik vind het leuk om me te verdiepen in een klant en op basis daarvan advies te geven. Ik richt mij deels op Food klanten maar daarnaast bedien ik ook andere sectoren. Cyberverzekeringen worden steeds belangrijker. De bewustwording over de omvang van een cyberschade bij ondernemers moet echt nog groeien. Klanten kiezen voor Meijers omdat we grondig te werk gaan en de klant centraal stellen. We doen ons huiswerk en geven advies op maat. En daar zet ik graag mijn tanden in. Bij moeilijk verzekerbare risico’s doen we ons uiterste best in de onderhandelingen met verzekeraar. De communicatie verloopt via korte lijnen tussen accountmanager, specialist en verzekeraar. Binnen de afdeling aansprakelijkheid vormen we een hecht team.

Jeroen Bult, Accountspecialist

Jeroen Bult, Accountspecialist

Na 26 jaar verzekeringservaring ben ik pas een jaar actief in food & feed. Ik hou van de uitdaging om grote brand risico’s te verzekeren, daar kan ik mijn creativiteit in kwijt. Een kleine schade kan grote gevolgen hebben, zoals het vernietigen van goederenvoorraden door rookschade. Voor verzekerbare risico’s moeten bedrijven investeren in preventie. Zoals in brandmeldinstallaties, keuring van elektrische installaties en eventueel sprinklerinstallaties.  

De onderhandeling met verzekeraars is net puzzelen. Je deelt het risico op in stukjes en bekijkt waar ieder stuk het best te verzekeren is. De samenwerking met accountmanagers bij Meijers is enorm belangrijk om tot een goed resultaat te komen. Wij steken onze nek uit om risico’s 100 % rond te krijgen. Dit vereist tijd, begeleiding en ook samenwerking met de klant wiens belang altijd voorop staat. Maar bedenk wel: zonder verzekeraars kan geen ondernemer ondernemen.

Niels Vonk web
Pascal Saura web3
Armand Garabedian web
Bob Timman web
Rob van Leyen
Nelson Lima Lopes web
Natasja Kraan2 web2
Jeroen Bult web
ma 1 juli 2024

Persbericht: per 1 juli 2024 stapt Rewi Rambhadjan over naar Meijers

wo 17 april 2024

Bestuurdersaansprakelijkheid en A-Side DIC (Difference In Conditions)

ma 3 juli 2023

FOOD & FEED #2: hét online magazine over risicomanagement in de voedingsindustrie

do 1 juni 2023

Voorkom juridische uitglijders bij productcontaminatie

Meer artikelen

Klanten aan het woord

'Meijers heeft een grote klantbetrokkenheid, ze denken mee en vooruit. Daarbij hebben ze kennis van zaken, een brede scope en beschikken over slagkracht.'

Peter Stijkel, CFO bij Eosta

‘Kan niet' bestaat niet bij Meijers, zij zoeken altijd een oplossing en staan klaar voor de klant.

Harm Laros, Managing Director bij 2 Sisters Storteboom

Wij zijn tevreden over de samenwerking en ervaren zeker de reactietijd waarmee zaken worden opgepakt als zeer positief.

Michael Sterenberg, Financial controller bij Farm Dairy

Sterk punt van Meijers is de persoonlijke aanpak en het feit dat je als klant één vaste gesprekspartner hebt die de zaken verder voor je regelt. Ook het digitale dossier zorgt voor een goed overzicht van de lopende verzekeringen en afspraken.

Remko Vogelenzang, Directeur Vegafit
Schade melden
menu
Contact