Brede blik op risicomanagement voor woningcorporaties

Passende en betaalbare huisvesting bieden voor huurders met een kleine beurs. Dat is de actuele maatschappelijke opdracht van woningbouwcorporaties. En dat valt niet altijd mee. De specialisten van Meijers helpen de woningcorporatie vitaal te blijven door de juiste vragen te stellen. Door het bredere plaatje onder de loep te nemen. Hoe? Door de complete portefeuille schadeverzekeringen in één keer onder te brengen. Door preventie en riskmanagement met een nieuwe bril te bekijken. En scenario’s uit te werken.

Meer tijd overhouden voor de huurders
Meijers legt intelligente dwarsverbanden voor woningcorporaties. Denk aan een tool voor alle onderhandse inkoop en aanbestedingen van verzekeringen met een aanbestedingskalender op maat. Een online portaal, waarin medewerkers van woningcorporaties vanuit hun eigen rol in dossiers werken. Door tijdsintensieve processen te digitaliseren en uit te besteden, houdt u als woningcorporatie meer tijd over voor de huurder. En daar draait het uiteindelijk allemaal om.

We helpen je graag.

Vraag vrijblijvend een gesprek aan met één van onze woningcorporatie verzekeringsspecialisten.

Marcel Heringa,
Senior Practice Leader 
m.heringa@meijers.nl, (0)6 81 498 327

bel mij terug

Jeffrey Ruhé, Directeur - Partner

Jeffrey Ruhé, Directeur - Partner

In 2010 ben ik bij Meijers begonnen met het opzetten van segmenten die met vastgoed te maken hebben. In eerste instantie startten we met de VvE practice en sinds een aantal jaar spelen we succesvol mee in het corporatiesegment en gemeenten. Ik geloof heel erg in focus. Als je weet wat er speelt in een segment, kan je relaties ook echt helpen met het maken van de juiste keuzes. Ik word gelukkig als relaties voor ons kiezen op basis van onze dienstverlening en onze innovatiekracht. En ik ben er trots op dat wij als familiebedrijf in staat zijn om steeds meer relaties aan ons te binden. Zorgvuldigheid gaat hierbij boven snelheid omdat wij duurzaamheid in onze relaties heel erg belangrijk vinden. 

Marcel Heringa, Senior Practice Leader

Marcel Heringa, Senior Practice Leader

Als Practice Leader ben ik betrokken bij meerdere segmenten in de publieke sector. Ik heb geregeld gesprekken met controllers over hun zorgen. Hoe kunnen ze de risico’s beheersbaar houden? Hoe krijgen ze inzicht in risico’s en in schadetrends? Daarnaast willen ze natuurlijk ook oog houden voor de leefbaarheid in de wijk. Aan de hand van data – beschikbaar via ons klantportaal – geven wij relaties inzicht in hun risicoprofiel. Welke zaken gaan goed, waar is extra aandacht nodig? Als je met elkaar cruciale gegevens helder krijgt, kun je enorme winst behalen.

Robert Smit, Senior Accountmanager

Robert Smit, Senior Accountmanager

Vanaf de eerste dag in mijn loopbaan als verzekeringsmakelaar geloof ik in inventarisatie en analyse.  Alleen dan ontdek je hoe een portefeuille in elkaar zit. Ik heb meer dan 25 jaar geleden écht bewust gekozen voor verzekeringen op aanraden van een docent. En daar heb ik geen dag spijt van gehad.

Een verzekeringsportefeuille gaat pas leven als je deze met hart en ziel bekijkt. Waarom bestaat een polis? Wat is de achtergrond? Dán wordt de ordner in de hoek een dynamisch geheel. Die ordner is bij Meijers trouwens volledig digitaal; alle verzekeringszaken regel je snel en veilig in ons portaal. Ik houd ervan om relaties te wijzen op verschillen in voorwaarden. Om de analyse te maken en te beoordelen wat goed is en wat beter kan. Het verschil zit in de details en het bedenken van alternatieven en creatieve oplossingen. De persoonlijke benadering van Meijers bij het inventariseren en analyseren past mij als een handschoen.

Mark van Leeuwen, Teamleider schade

Mark van Leeuwen, Teamleider schade

Ik geloof in snelle dienstverlening. Wij streven ernaar binnen 48 uur een reactie te geven op schades. Het begint altijd bij de polis. Daarmee beoordelen we de verzekeringsdekking. Maar daar blijft het niet bij. Een schade wijzen we namelijk nooit zomaar af, daar begint onze dienstverlening eigenlijk pas. Experts inschakelen? Derden aansprakelijk stellen? We denken outside de box. Hoe groot of klein een schade ook is, wij staan altijd voor u klaar. En komen langs als dat nodig is, óók ’s nachts of in het weekend. Bij Meijers vinden we persoonlijke relaties belangrijk. Ik geef klanten altijd mijn directe telefoonnummer. Mijn collega’s trouwens ook. Daardoor spreek je altijd direct met jouw schadebehandelaar. Door onze persoonlijk aanpak is er veel ruimte voor maatwerk. Voor elke wooncorporatie of gemeente maken we een eigen schadeprocedure. Zo zijn we goed voorbereid voor als het er echt toe doet.

David Dresden, Manager Schadeverzekeringen

David Dresden, Manager Schadeverzekeringen

Het mooiste aan mijn werk? Als ik kan helpen op het moment dat het erop aankomt. Als er een melding komt van een grote schade. Er snel naartoe. Veiligheidsschoenen aan en bouwhelm op. Als eerste zorgen mijn collega’s en ik ervoor dat Meijers de regie in het schadeproces neemt. Het project moet door. Regie en doortastendheid is dan van essentieel belang. Ons doel is altijd om de belangen van de klant optimaal te behartigen. Door te weten wat de volgende stappen in de keten zijn, door je dossier grondig te kennen en door een inhoudelijke discussie met verzekeraars en experts te kunnen voeren. Een schade heeft veel impact. Financieel, maar ook vaak emotioneel. Juist daarom is het belangrijk dat je als klant weet dat er een partij is die aan jouw kant staat en die het extra stapje zet. Het mooiste compliment dat mijn klanten me kunnen geven is: “Als je een schade hebt, dan moet je bij Meijers zijn”.  

Mirjam Visser - Mulder, Intern Accountmanager

Mirjam Visser - Mulder, Intern Accountmanager

In de 25 jaar dat ik in het verzekeringsvak zit, heb ik altijd als intern accountmanager gewerkt. Met mijn juridische achtergrond vind ik het leuk om vraagstukken uit te diepen. Klanten kunnen met al hun vragen bij mij terecht. Aan mij de taak om te zorgen dat alles op rolletjes loopt. Ik zeg altijd; mijn dag is goed als alle vragen intern en extern zijn afgehandeld of in behandeling zijn genomen.

Open communicatie en transparantie vind ik daarbij belangrijk. En klanten waarderen dat. Het zorgt voor een vertrouwensband waardoor duurzame relaties ontstaan. Daarom voel ik me ook thuis bij Meijers. Het familiedenken zit in het dna van dit bedrijf. Hier gaan traditie en innovatie hand in hand.

Jeffrey Ruhe web v4
Marcel Heringa web
Robert Smit web
Mark van Leeuwen web
David Dresden web
Mirjam Visser Mulder web v7

Al bijna 50 jaar is Meijers een onafhankelijke makelaar in verzekeringen. Daarom zijn uw belangen bij ons in goede handen. Op alle deelgebieden van risico’s hebben wij specialisten in huis en daarom begrijpen we de wereld van Woningcorporaties. We staan dichtbij. Samen zoeken en vinden we de juiste oplossingen.

Vraag vrijblijvend advies op bij onze woningbouw specialisten.

Klik hier voor een advies gesprek

ma 5 februari 2024

Persbericht: per 1 maart 2024 stapt Bart Zwiep over naar Meijers als Manager Brand

vr 26 januari 2024

Crisissituatie Rode Zee: transportverzekeringen en de wijziging van de M3 clausule

ma 15 januari 2024

BUILD #2: hét online magazine over risicomanagement in de bouw- & installatiesector

vr 22 december 2023

Route 2024: interview met Daniël de Swaan (CEO)

Meer artikelen

Klanten aan het woord

'De klant kan altijd voor raad en daad terecht bij de accountmanager. Een eerlijk en betrouwbaar advies op het gebied van verzekeringen. De klant staat er niet alleen voor.'

Frank Kroezen, afdelingshoofd Financiën bij de Woonschakel

'Meijers, met name door onze accountmanager, voor ons een toegevoegde waarde: meedenkend, adviserend, en afspraken en beloften stipt nakomend. Een bedrijf waar het menselijke aspect nog waarde heeft.'

Ruud van Zeumeren, Woningstichting Putten
Schade melden
menu
Contact