De cyberverzekering uitgelegd
Het cyberrisico staat in de top 3 van bedrijfsrisico’s. Bedrijven moeten daar dus iets mee. Vooral het MKB is het meest voorkomende doelwit van cyberaanvallen. Voor deze bedrijven is het dus extra aantrekkelijk om een cyberverzekering aan te schaffen. Goed risicomanagement vraagt om meer dan alleen een cyberverzekering. Het gaat om de juiste mix van verzekeringen op het gebied van fraude, cyber, bestuurdersaansprakelijkheid en beroepsaansprakelijkheid. Natuurlijk is ook preventie essentieel.
Meer weten?
Wilt u een cyberverzekering?
Houd hackers buiten de deur
Veel ondernemers vinden het een ver-van-hun-bed-show product dat ze nog niet hebben aangeschaft. Maar de vraag is momenteel niet of, maar wanneer bedrijven te maken krijgen met een cyberaanval. De kranten staan er vol van. Het aantal cyberaanvallen is de afgelopen tijd sterk gestegen, mede door de komst van kunstmatige intelligentie wordt onze digitale veiligheid beïnvloed.
De hamvraag blijft: hoe kunnen bedrijven zich het beste wapenen tegen cyberrisico's? Bent u net als in het schaakspel, hackers een stap vooruit? Doet u al aan preventie? Want niets doen is geen optie (meer).
De cyberwereld
in beeld
>
De kans op een
cyberaanval is
1600x
zo groot als een brand.
70%
van de cyberincidenten
en datalekken ontstaat
door menselijke fouten.
Een hacker is gemiddeld
2 maanden
aanwezig voordat een
hack wordt geplaatst.