Meer artikelen

Mijn werk draait om risico’s zien, onderkennen én beheersen

di 12 november 2024

De uitdagende blik van Claire Stundebeek

Claire Stundebeek woont in Zaandam met haar twee zonen. Ze werkt al zes jaar bij Meijers Credit in diverse rollen en de laatste jaren als accountmanager kredietverzekeringen. En begrijpt als geen ander de risico’s waarmee haar klanten te maken hebben. “Oorlog, inflatie, verduurzaming – alles wat er in de wereld gebeurt, heeft impact op onze relaties. Mijn werk draait om risico’s zien, onderkennen én beheersen. We zorgen ervoor dat onze klanten veilig op krediet zaken kunnen doen met hun afnemers en daar komt vaak meer bij kijken dan mensen denken.”

 

Risico’s nemen zit wel een beetje in jouw aard

“Ik leef het liefst voluit, zowel privé als in mijn werk. Ik speel graag padel en tennis. En wat niemand van mij weet is dat ik mijn motorrijbewijs heb, maar rijd nooit motor. Ooit wil ik nog eens parachutespringen,” vertelt ze lachend. “Risico’s moet je nemen maar je moet ze wel afdekken. Ik neem graag uitdagingen aan, zolang ik 's nachts maar gerust kan slapen. Dat geldt net zo voor mijn werk bij Meijers Credit. Ik denk dat ik een van de leukste banen binnen Meijers heb. Mijn dagen zijn nooit hetzelfde.”


Wat motiveerde jou om in deze sector aan de slag te gaan, specifiek binnen Meijers Credit?

“Ik begon mijn loopbaan als schadebehandelaar bij een reisverzekeraar en maakte zo mijn eerste stappen in de verzekeringsbranche. Later besloot ik verder te kijken en kwam ik bij Meijers terecht. Die overstap naar Meijers Credit heb ik geen moment betreurd. Hier ben ik niet zomaar een accountmanager; ik ben een echte sparringpartner. Bij Meijers werk ik met klanten uit de meest uiteenlopende sectoren: van bloemen en groente tot uitzendbureaus, visbedrijven en de bouw. Ik geniet volop van de afwisseling in mijn baan.”

Wat is jouw belangrijkste rol voor klanten?

“Mijn werk draait om het adviseren en ondersteunen van klanten in een wereld waar de financiële risico’s groot zijn, maar wel beheersbaar moeten blijven. Wij zorgen er bijvoorbeeld voor dat zoveel mogelijk vorderingen van onze relaties verzekerd zijn. We zijn de schakel tussen de klant en onze (verzekering)partners. Altijd bezig om de beste voorwaarden te regelen. En als het misgaat—bij een faillissement of een niet-betalende debiteur—dan staan wij klaar.” Hoe onderscheiden jullie je als professionele adviseur binnen creditmanagement? “Ons advies gaat verder dan alleen kredietverzekeringen; we zijn echt de professionele adviseur op het gebied van creditmanagement en bieden ook ondersteuning op het gebied van debiteuren beheer, bedrijfsinformatie, softwaresystemen, garanties, factoring en incasso."

 Wat motiveert je elke dag in deze sector?

“De wereld om ons heen verandert constant. Bij Meijers blijven we daarin meebewegen, zodat we onze relaties steeds de beste adviezen en voorwaarden kunnen bieden,” zegt Claire. “Of het nu gaat om marktkennis, innovatie, of nieuwe dekkingsopties – we denken altijd vooruit. Wat maakt jouw werk bij Meijers Credit volgens jou zo uniek en bijzonder? "De diversiteit aan klanten en de actualiteit maken mijn werk bijzonder boeiend. Wat ik echt leuk vind, is de variatie aan verhalen van onze klanten – van innovatie en technologie tot duurzaamheid. Er is altijd iets interessants gaande; never a dull moment. En dat maakt dat ik elke dag weer met plezier aan het werk ga.”

Waarom Meijers? Wat maakt het bijzonder?

“Bij Meijers werken we in een klein en hecht team, met veel aandacht voor persoonlijk contact. We zijn echt een familiebedrijf en dat merk je,” zegt Claire. “Wanneer je samen iets ingrijpends doormaakt, vind je als team kracht in elkaar om erdoorheen te komen. Ik ben ontzettend trots dat wij als hecht team de droom van Jacqueline mogen voortzetten na haar overlijden. Daarnaast bouwen wij sterke relaties op met onze klanten en staan altijd voor hen klaar. Dat persoonlijke contact maakt ons werk uniek en zorgt voor vertrouwen. In deze rol kan ik echt iets betekenen in het team, richting onze partners en onze relaties en dat geeft voldoening.”

Schade melden
menu
Contact