Meijers Assurantiën makelaars in assurantiën

Ondernemerschap in de volle breedte

De bouwsector is continu in beweging en kent hele specifieke risico’s. Bouwkosten stijgen en het risico verschuift steeds meer van opdrachtgever naar aannemer en ontwikkelaar. Een onopgemerkte ontwerpfout kan grote gevolgen hebben. Voor uw bedrijfscontinuïteit en uw werknemers.

Veiligheid en tevredenheid van werknemers in de bouw staat zonder twijfel bovenaan. Zeker in een sector waar hoogwaardig personeel schaars is. Wij zetten ons in om het werkvermogen van uw werknemers te vergroten. Duurzame inzetbaarheid met oog voor preventie. 

De specialisten van Meijers bewegen mee met de ontwikkelingen in de markt. En volgen de discussie over veranderende wetgeving, circulair bouwen, stikstof, kwaliteitsborging en complexe contracten. Zo sluit ons advies en expertise op het gebied van riskmanagement en verzekeringen aan op uw wensen en verplichtingen. Een duurzame relatie is hierbij altijd het uitgangspunt. Zo zijn we al jaren voor veel klanten succesvol. Een echt familiebedrijf.

Meer informatie?

Wilt u meer informatie over onze dienstverlening? Neem dan contact op met: 

Bastiaan Bus, Accountmanager b.bus@meijers.nl +31 (0)6 29 169 086

bel mij terug

Bastiaan Bus, Accountmanager Bouw & Infra

Bastiaan Bus, Accountmanager Bouw & Infra

Goed risicomanagement, daar geloof ik in. In de dynamische bouwwereld is ondernemen niet zonder risico. Ik onderneem graag mee met mijn klanten en ervaar het als een feest om advies te geven over risicobeheersing. Met als sluitstuk de verzekeringen. Als er onverhoopt schade optreedt, dan ontzorgen wij onze klanten. Want juist dán moet je er zijn.

Hoe ga ik te werk? In een persoonlijk gesprek inventariseer ik de activiteiten, de bijbehorende risico’s en de draagkracht van een bedrijf. Met toekomstvisie in gedachten. Die evaluatie is een doorlopend proces. We hebben experts in huis die meekijken vanaf de tekentafel, ons vaste accountteam is gespecialiseerd in de bouw. We houden ervan dingen snel te regelen. Zodat onze klanten met een gerust hart verder ondernemen, daar krijg ik energie van!

 

Jurgen Bronchel, Senior Accountspecialist, Schadeverzekeringen

Jurgen Bronchel, Senior Accountspecialist, Schadeverzekeringen

Ik ben een echte specialist. Werk al 35 jaar in de technische verzekeringen, dat is echt mijn ding. Met name het verzekeren van bouwwerkzaamheden in al zijn facetten. Dit kan op aflopende en op doorlopende basis. Daarnaast valt onder technische verzekeringen nog het verzekeren van machines/installaties, zonnepanelen, bodemsanering e.d. 

Ik krijg energie van klanten, van oplossingen, van bemiddelen. Geen enkel bouwproject is hetzelfde en vereist daardoor maatwerkoplossingen voor onze klanten. Het gaat erom dat we er echt voor de klant zijn. Dat is ons vak. Bij grote of moeilijke projecten zet ik altijd verzekeraar én klant bij elkaar aan tafel. Dat kweekt begrip en brengt passende oplossingen tot stand.

Marcel Dekker, specialist aansprakelijkheid

Marcel Dekker, specialist aansprakelijkheid

Inmiddels heb ik meer dan 10 jaar ervaring als specialist aansprakelijkheid. Ik ben ervan overtuigd dat ik mijn werk zoveel beter doe door ook de klanten te bezoeken. Dan leer je de persoon en de risico’s pas echt kennen en blijf je niet in papieren dossiers steken. Dat alles komt het advies echt ten goede zodat het aansluit bij de werkelijke specifieke situatie. 

Een voorbeeld van mijn expertise is bijvoorbeeld ontwerprisico’s voor een bouwbedrijf. Op dat vlak vind ik het heerlijk om te onderhandelen en te netwerken. Bij Meijers strijden we echt voor de klant. We zijn betrokken, ook weer door het persoonlijke contact. Als er problemen zijn, dan weten we dat en zoeken we daar een oplossing voor. Belangrijk is om dingen tijdig met elkaar te bespreken en vooruit te denken.

David Dresden, Manager Schade

David Dresden, Manager Schade

Het mooiste aan mijn werk? Als ik kan helpen op het moment dat het erop aankomt. Als er een melding komt van een grote schade. Er snel naartoe. Veiligheidsschoenen aan en bouwhelm op. Als eerste zorgen mijn collega’s en ik ervoor dat Meijers de regie in het schadeproces neemt. Het project moet door. Regie en doortastendheid is dan van essentieel belang. Ons doel is altijd om de belangen van de klant optimaal te behartigen. Door te weten wat de volgende stappen in de keten zijn, door je dossier grondig te kennen en door een inhoudelijke discussie met verzekeraars en experts te kunnen voeren. Een schade heeft veel impact. Financieel, maar ook vaak emotioneel. Juist daarom is het belangrijk dat je als klant weet dat er een partij is die aan jouw kant staat en die het extra stapje zet. Het mooiste compliment dat mijn klanten me kunnen geven is: “Als je een schade hebt, dan moet je bij Meijers zijn”.  

Floris Kea, Specialist Regres Bouw & Infra

Floris Kea, Specialist Regres Bouw & Infra

Nieuwe dingen uitwerken vind ik leuk. Zo hebben we de dienst ‘claimshandling’ ontwikkeld. Hiermee ontzorgen wij onze klanten bij schades die onder het eigen risico blijven en waarvoor dus géén dekking is. Ook dit soort schades moeten op een correcte manier worden behandeld. Door het uit handen te geven aan één van onze specialisten bespaart u tijd en geld. Wij beoordelen de schades en verhalen die waar mogelijk op andere aansprakelijke partijen. Daarbij zullen wij verweer voeren als u aansprakelijk wordt gesteld door derden en indien mogelijk zal de vordering worden verlegd. Zo zorgen wij ervoor dat klanten zich kunnen focussen op hun reguliere werkzaamheden. We hebben één aanspreekpunt, aarzel niet om eenvoudig contact op te nemen om even met mij te sparren.

Kolom 1
Kolom 1
Kolom 1
Kolom 1
Kolom 1

 

 

 

Klanten aan het woord

In de nog korte tijd sinds hun aanstelling heeft Meijers reeds op vele vlakken hun toezegging waargemaakt ons te ondersteunen en te ontzorgen bij de uitvoering van ons risico- en verzekeringsbeheer.

Albert van Haastrecht, Corporate Insurance Manager, Ballast Nedam
Tons Talk blog header site2

Ton's Talk #1 met Gerard van Rooijen
Ma 30 November 2020

In een serie van drie vraagt Ton Stalenhoef, Chief Brokerage Officer bij Meijers, elk... Lees meer

Volkshotel1

Volkshotel plaatst zonnepanelen en kiest voor veiligheid en verzekerbaarheid
Di 27 Oktober 2020

Vroegtijdige risicoanalyse door verzekeringsspecialist essentieelSinds 2014 is het Vo... Lees meer

spaanse griep

Hoe ging dat vroeger met onverzekerbare risico’s?
Do 22 Oktober 2020

Ruim honderd jaar na de Spaanse griep is de wereldwijde financiële impact van COVID-1... Lees meer

Meer artikelen